دوره آواز سنتی

دوره آواز سنتی

دوره آموزش آواز سنتی

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

دوره آموزش آواز سنتی

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

دوره آواز ایرانی

در کلاس آواز سنتی ایرانی صدای مهرورزان تمام سعی ما این است تا با استفاده از امکانات و روش‌های نوین و کارآمد آموزشی همه آنچه را که برای تبدیل شدن به یک خواننده خوب موسیقی ایرانی لازم است در اختیار شما بگذاریم.

چه کسانی می‌توانند در کلاس آواز سنتی شرکت کنند؟

  • افرادی که هیچ گونه آشنایی قبلی با خوانندگی یا آواز ندارند.
  • افرادی که دارای سابقه کوتاه یا بلندمدت در یادگیری آواز داشته‌اند.

سن مناسب برای یادگیری آواز سنتی

از ۱۸ سال به بالا امکان استفاده از کلاس‌ها را دارند هر چند برای هر مقطع سنی برنامه آموزشی متناسب با آن سن تدریس خواهد شد. (در موارد خاص با تشخیص معلم از سنین زیر۱۸سال)

محتوای آموزشی آموزشگاه آواز  صدای مهرورزان

 کل دوره آموزشی به سه دوره مقدماتی و متوسطه و پیشرفته تقسیم شده‌است. هدف اصلی این دوره در نخستین گام حفظ و افزایش علاقه و انگیزه لازم برای ادامه مراحل آتی و ایجاد پایه‌های درست و محکم خوانندگی است تا با تکیه به این پایه‌ها بتوانید  دوره‌های پیشرفته‌تر را به‌راحتی بگذرانید .

دوره آواز سنتی

ساختار آموزشی کلاس آواز

در مرحله مقدماتی با توضیحات مختصر و کاملأ قابل فهم از موسیقی و آواز ایرانی با اسامی دستگاه‌ها و نحوه‌ی طبقه‌بندی آن‌ها و همچنین با اصطلاحات موجود در آواز ایرانی آشنا خواهید شد، سپس روی تمرین‌های تربیت شنوایی و صحیح خواندن نت‌ها و صدا ها تمرکز می‌شود که این مرحله تا دستیابی به سطح مطلوب ادامه خواهد یافت. خواندن تصنیف‌های ریتمیک ساده با همراهی تنبک در دستگاه‌های مختلف برای پیدا کردن جای صدای هنرجو و آشنا شدن با فضاها و ملودی دستگاه‌های موسیقی سنتی ایرانی و تقویت و ارتقا فهم ریتمیک هنرجویان در تصنیف خوانی از سایر سرفصل‌های آموزشی این دوره است. در ادامه و در سطح متوسطه روی گوشه‌های ساده و اصلی ردیف‌های آوازی و تحریرهای پایه‌ای آواز ایرانی کار خواهد شد و در سطح پیشرفته از طریق گوشه‌ها و تصنیف‌های پیشرفته‌تر با ظرایف و پیچیدگی‌های آواز سنتی ایرانی، مبانی بداهه خوانی، ساز و آماز و اجرا به‌همراه ارکستر آشنا خواهید شد و به‌مرور از طریق آنالیز و تعمق در آثار بزرگان موسیقی ایرانی توانایی بداهه‌خوانی را خواهید یافت که عالی‌ترین سطح آواز و موسیقی ایرانی است.