من در موسیقی و موسیقی در من

مرداد / ۱۳

من در موسیقی و موسیقی در من

/

همه ما در جریان زندگی روزمره گه گاه دچار فشارهای روانی یا همان استرس می شویم . فراز و نشیب های زندگی ، موانع و ناکامی ها ، تنهایی کمبود ارتباط و خستگی و دلزدگی از روزمرگی و بی معنایی زندگی و گاه فشار ناموفقیتها همه منابع تولید فشار روانی می باشند. در جامعه پیشرفته امروزی پیوسته با فشار انجام کارهای بیشتر در زمان کمتر مواجهیم . عوارض تکنولوژی امروزی هم مولد تنشهای بسیاری است . علاوه بر اینها گاه باید با رویدادهای پرفشاری نظیر مرگ عزیزان ، فجایع طبیعی و یا شکستهای هنگفت هم روبرو شویم.
افراد در برابر فشارهای روانی واکنشهای گوناگونی از خود نشان می دهند. به عقیده بسیاری از روانشناسان یکی از راههای کاهش این اثرات منفی و فشارها می تواند پرداختن به امور هنری باشد. هنر و به طور ویژه ای موسیقی می تواند توجه ما را از فضای ملال آور و پرتنش زندگی روزمره نیز دور سازد.
تحقیقات پژوهشگران نشان می دهد احساسات مثبت می تواند نقش بسیار موثری در سلامت روانی و جسمانی ما ایفا کند . فراگیری و ارتباط با موسیقی می تواند نقش بسیار موثری در بیرون کشیدن احساسات مثبت ، کاهش تنش های روانی ، کاهش احساس تنهایی ، تغییر خلق بد ، افزایش انرژی ، کاهش فرسودگی شغلی ، درمان ناراحتی های عاطفی و آرام سازی ذهن و بدنمان ایفا کند. قدرت تسکین دهندگی موسیقی اثبات شده است و هر کدام از ما بارها آن را تجربه کرده ایم.
دوره های من در موسیقی و موسیقی در من در راستای پاسخ گویی به چنین مسائلی طراحی گشته و می تواند در کاهش اثرات منفی و تنشهایی که هر کدام از ما به طور روزانه با آنها گریبانگیر هستیم نقش مهمی را ایفا کند.

دسته بندی ها:مقالات